ÖĞRETMEN ATAMALARI HAKKINDA KÖTÜ GERÇEK


    Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği'nden 2005 yılında mezun olan Bahattin Yılmaz, ağabeyinin yanında nakliye firmasında çalışırken 3 yıl KPSS'ye girdi. Aldığı puanlarla bir türlü atanamayan Bahattin Yılmaz, askerlik görevini tamamladıktan sonra 2010-2013 yılları arasında ücretli öğretmenlik yaptı. Ardından tekrar KPSS'yi giren, ancak yine atanamayan Bahattin Yılmaz, bu kez özel eğitim rehabilitasyon kurumunda asgari ücretli kurum müdürlüğü yaptı. Aldığı ücret kendisine yetmediği için 1 yıl sonra işi bırakan Bahattin Yılmaz, çok sevdiği mesleğini bırakarak, doğup büyüdüğü merkeze bağlı Karaman beldesinde lokanta açmaya karar verdi. Lokantanın inşaatını, temizliğini kendisi yapan Bahattin Yılmaz, 1,5 yıldır aşçılığını da kendi yaptığı lokantada, müşterilerine çorba ve ızgara çeşitleri servis ediyor.

Sayın Bahattin YILMAZ


Bu saygı değer öğretmenimiz, neden saygı değer diyorum. Adam tüm bunlara rağmen isyan edip ne hırsız olmuş ne dolandırıcı helal olsun. Şimdi Bahattin beyin sıkıntılarını çok fazla, öğretmenimiz zor günler yaşıyor. Düşünsenize 4 yıl üniversite bitiriyorsunuz 8 yıl KPSS'ye giriyorsunuz bu süre içerisinde hem kurslara hem de sınavlara masraf yapıp asgari ücrete çalışacaksınız yine de öğretmen olamayacaksınız. Ya gerçekten çok üzücü bir durum. Arkadaşım, bu adam öğretmenlik yapamacaksa onu neden Türkçe Öğretmenliği bölümüne kayıt ettiniz? neden kontenjan açtınız? bu adam 4 yıl buralarda oyalansın işsiz kalsın diye mi çekti tüm bunları? Ve her yıl KPSS'ye girdi bu abimiz sınav ücreti olarakta en az 100 TL ödedi eğer alan sınavında 2 oturuma girdiyse 140 TL ödemek zorunda 8x140=1120 TL de hiçbir zaman kazanamayacağı bir sınava yatırdığı ücret. Bari kimseyi boşu boşuna ümitlendirmeyin de insanlar zaman kaybetmeden farklı sektörlerde rızıklarını arasınlar. Benim aklıma birçok sorular takılıyor. Bunların en önemlileri:

-Neden mezun olunca iş sahibi olamayacağım bölümlere kontenjanı ihtiyaçtan fazla yapıyorlar?

-Neden insanları okumaya zorlayıp masrafları karşılayamadıkları için onlara kredi bursu aldırıp (zorlayan kimse yok ama ülkemizde %40 oranda aileler çocuklarının okul masraflarını destek almadan karşılayamadıkları ülkemizin bir gerçeği) mezun olduktan sonra iş bulmuş bulamamış hiç düşünmeden en geç 2 yıl sonra bu parayı faizli ödeyeceksin deyip insanları iş hayatına yenik başlatmalarını hiç anlayamıyorum.

-En önemlisi neden insanları ümitlendirip çalışırsan başarılı olursun dedikten sonra "mülakat" diye anlam veremediğim bir süreçten daha geçirip siyasi görüşüne ve kan bağına bakılarak "Kazandın-Kazanamadın" deniliyor?  2016 KPSS'den 85 ve DHBT'den 96 alan Türkiye ikincisi adayı mülakatta elediler haberlerini okumak zorunda mıyız!!!!  Birader o zaman biz ülkeyi komple bırakıp gidelim benim ne dayım var ne de birisiyle akrabalığım.

ÜLKEME AŞIĞIM AMA HUZURUM YOK.

Sonra da neden beyin göçü var? neden ülke gelişmiyor? tabi gelişmez lütfen fikirlerinizi paylaşın zaten sustuğumuz için torpil olayları arttı. Öğretmenlerimiz bunun en güzel örneği olmakla birlikte her sektör ortalama aynı rezaleti yaşıyor. 
Ar-themes Logo

KONULOJİ

LÜTFEN BİZİ SOSYAL MEDYADAN TAKİP ETMEYİ VE DEĞERLİ YORUMLARINIZI PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN İYİ GÜNLER DİLERİM ^_^

42 yorum:

  1. malesef ki öyle ama sadece öğretmenlik alanında değil bir çok alanda sıkıntılar mevcut bu öğretmen arkadaşımızın elinden yine yemek yapmak geliyormuş kendini kurtarmış Allah herkesin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... gerçekten içimi döktüm bu yazıda çok üzülüyorum bu tarz durumlara

      Sil
  2. Bende mühendisim ama iş bulamıyorum. Ne yazık ki iş yok. Bende öfkeleniyor, üzülüyorum bazen ama başka alternatifler deniyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bazen insan sinirden güler bilir misiniz ? Okurken de öyle güldüm. Yazdıklarınizin hepsine katılıyorum. Sistemin en baştan bozuk olduğu açık, yerine getiremeyecegimiz öğretmene kadro açmak fazlasıyla anlamsız. En azından insanlar 4 yılını yapamayacağı iş üzerine harcamazlar veya farklı bir alana yönelirler. Hadi onu da yapmadık. Sınavla öğretmen unvanı veriyoruz. Sonra bunun üzerine 4 yıl eğitim veriyoruz. Hala yeterli bulmuyoruz. En iyi olanlar öğretmenlik yapsın diyoruz. Kpss sınavına giriyoruz. Sadece kpss de temel dersler yetmez diyoruz. Bir de eğitim bilimleri sinavina gir ikisinden de başarılı ol diyoruz. Sonra yok yok bu da yetmez diyoruz bir de alan sınavına gir diyoruz. Şüküür, sınavlar her şey bitti artık kazanmaya hak kazandım derken... Mülakata da gel diyoruz. Kendini şimdide bize kanıtla yıllarını verip başarılı olmuş olmanız yetmiyor diyoruz. Sonra üç soru soruyoruz 😊 üç hayırla tekrar deneyiniz diyoruz. Sadece gülüyoruz ama mutlukuktan değil...
    Alanım bilişim teknolojileri ve meslektaşlarımım çoğu öğretmenlik olmazsa bütün bunlarla uğraşmak yerine bilişim alanında farklı işlere yöneliyor. Umarım tüm bu aksaklıklar düzelir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten sınavları anlarımda bu mülakatı hiç anlamam.
      Bahsettiğiniz 3 soruda bunlar sanırsam:
      Dayın önemli bir müdür mü? -Hayır
      Övünebileceğin enişten var mı? -Hayır
      Amcan millet vekili tanıyor mu? -Hayır
      işte bu da sinirden gülmek 😂

      Sil
  4. kanayan bir yara bu durum maalesef ülkemizde.aynı bakanlık su işlerinden mezunlarıda öğretmen yaptı ne diyim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla siyaseti sevmem hem de anlamam ama makam sahipleri akrabalarına koltuk ayarlarsa halk da onları neden örnek almasın....

      Sil
  5. Bir çok ortamda maalesef torpil başı çekiyor. Elden ne geliyorsa yapsak dahi yine de önüne geçilmiyor. Hatta önümüze geçiyorlar, sizin sesiniz çok çıktı diye... Günümüzün gerçekten halledilmesi gereken sorunlar arasında başı çekiyor. Torpil, faiz, zina maalesef ortam sıkıntılı Rabbim yardımcımız olsun...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faiz demişken şimdi faiz haram biliyoruz tamam faizli para da yemeyelim.Fakat devlet hemen hemen her şeyini faize yatırıp o paralarla da yatırım yapıyor. Üretim veya fabrika namına bir şey yok zaten devlet politikası bu olmuş durumda e haliyle insanlarda para olunca yatırım yapmaya korkuyorlar faturalar ve vergiler yüzünden en iyisi faize yatırayım diyorlar aslında halkı bu çıkmaza sokan yine ülkenin durumu oluyor tabi durum böyle diye faiz helal olmuş olmuyor Allah bizi bu tarz işlerden uzak tutsun faizin ne zararı var der başlarız sonra başka şeyler başlar sonra sürüklenip gideriz Allah muhafaza

      Sil
  6. Maalesef yavaş yavaş tüm alanlarda böyle olmaya başladı. Artık okumak, alanında iyi olmak yeterli olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumak yetmiyor aynen bunun yanında enişte dayıda lazım 😊😊

      Sil
  7. eleştirmekte çok haklısın,hemen herşeyin suyu çıktı nerredeyse..torpilleşmeler,adam kayırmacalar,yukardan atamalar,konu,komşu,akraba,dost,arkadaş çevrelerini önemli mevkilere getirmeler,geri kalan pasif mevkilerde bile onların dedikleri oluyor..liyakat yok,ücretlerde eşitsizlik diz boyu..vs vs daha pekçok şey,ülkenin içini kemiriyo içten içe..Allah(cc) sonumuzu hay'ır eylesin..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bazen alıp başımı gideyim diyorum da insan yine de vatanından vazgeçemiyo işte

      Sil
  8. Tüm ögretmenlere adil calisma sartlari dilerim. Takibiniz icin tesekkür ederim ben de sizi takipteyim.

    YanıtlaSil
  9. ben kpss nin çok ciddi ticari bir kurum olduğuna inanıyorum ben de 2005 mezunuyum o zaman bir de üniversiteler şimdiye nazaran az idi şimdi adım başı üniversite var üniversiteler de genç nüfusu oyalamak sonunda hiç birşeye ulaştırmaya kapılara dönüştü..umut kapılarına , aynı yıllarda mezun bir ana sınıfı öğretmeni arkadaşım var atanamayan ve erkek kardeşim atanamayan , üniversite ve kpss ciddi ekmek kapıları birilerinin umutları ile pişirilen ekmek kapıları 95 üstü almassanız benim meslekte atama ok ki zaten 3 tane falan alınıyor ki kpss de yetmiyor bir de mülakat yapıyorlar , ben 14 yıldır özel sektördeyim bu daha mı iyi hayır sömürülmenin her türlüsünü yaranamamanın her türlüsünü görüyorsunuz ve şunla karşılaşıyorsunuz o sandalyede oturanlar nasıl bu kadar karaktersiz olabiliyor , tabii ki genelleme yapmaktan nefret eden biri olarak bu karakterde olmayan memurlarımızı ayrı tutarak şu söyleyeceğimden , işi yönetmeliği kapsamını daha proje okumayı bilmeyen gelip karşınıza kontrolörlük tsalayıp üç kuruşluk işinize taş koyabilecek egoyu alıyor insan düşünmüyor değil acaba işini severek ve gerçekten iyi yapmakla biryerlere gelinseydi canım ülkem nasıl br yer olurdu ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ceza mekanızması da güzel çalışmıyor şikayet üzerine sizden üst konumda olan kişiyi denetleme gelseler ve o kişinin cahilliğini görseler hemen konumunu aşağıya çekmiş olsalar her kurumun başında başarılı olan ve o konumu hak eden insanlarla dolardı.

      Sil
  10. Dilerim tüm ögretmenler hakettikleri sartlarda calisirlarbir gün.

    YanıtlaSil
  11. Çok haklısın ülkenin kanayan yarasıdır bu ne emekle kazandı o bölümü ne emekle okudu kim bilir kim verecek bunun hesabını devletin vebaline artık bunun gibi açıkta olan binlerde atama bekleyen öğretmen adayları var.Allah yardımcıları olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş vebal ve hakka girmek olunca hesap veremezler kimse haklarını helal etmez ki gerçekten iyi olsun kötü olsun her yöneticiden bunların hesabı sorulacak inşallah

      Sil
    2. Bu arada bloğumu takip etmketen çıkmışsınız bir kusurum mu oldu anlamadım :(

      Sil
    3. hayır estağfirullah herkesi yine takip ediyorum sadece anonim takibe çevirdim o yüzden beni göremiyor olabilirsiniz youtubeden bile yorum attım takip ediyorum sizi. kusurluk bir durum yok üzülmeyin 😊💙

      Sil
  12. Onca verilen yılların, çalışılan derslerin hiç mi kıymeti yok. Maalesef yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülkemizde sanırsam insanın gördüğü değer bu herşey bir kenara insan yetiştiren öğretmenlerin gördüğü değer tam rezalet. öğretmene böyle davranılırsa o da öğrenciye çok güzel davranacağını pek sanmıyorum

      Sil
  13. Çok güzel anlatmışsın tebrikler.
    www.siberhamle.com

    YanıtlaSil
  14. Gerçek olan bir hususa değinmişsiniz. Kent olup olmadığı belli olmayan yerlere üniversite kondurup, plan yapmadan bölüm ve kontenjan açılırsa sonuç verdiğiniz örnekteki gibi oluyor. Plansızlık, sistemsizlik ve kontrolsüz üreme başlıca sebepleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya herkes göz boyuyor bakın buralara hizmet getirdik sevinin diyolar alakası yok oraya öğrenci 2 yıl veya 4 yıl bölümü neyse zaman öldürmeye geliyor

      Sil
  15. En saygın mesleklerden biridir öğretmenlik.Gereken değeri önemi görmeliler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok yerde bunu anlatıyorum ama ülkemizde bişeyler değişmiyor üzülüyorum

      Sil
  16. Bir öğretmen olarak içim acıyor ben sansli gruptan oldum devletteyim. Ama bu mulakat falan yok boyle saçmalık. Verdigi diplomayi kabul etmeyen bir ulke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen şanslısınız hocam inşallah diğer hocalarımızda en az sizin kadar şanslı olurda evlerine mahcup dönmezler. ben öğretmenlik okusam ve garson olsaydım çocuklarıma eşime karşı çok utanırdım ezilirdim.

      Sil
  17. Eline sağlık kardeşim. İnsanların duygularına o kadar güzel tercüman olmuşsun ki teşekkür ediyorum sana. Ben de atanamayan öğretmenlerden biriyim. Medyadan öğrendiklerimize göre maalesef 80 puan alan bazı arkadaşlarımızın puanını mülakatta düşürmüşler. Ne kadar acı bir durum. Vatanımı milletimi çok seviyorum ancak bazen de diyorum ki pılını pırtını topla git yurt dışına orada hayatını sürdür. Tekrar teşekkürler önemli bir konuyu dile getirdiğin için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanlar korkar olmuş eleştirmeye ve gerçekleri konuşmaya artık kimler nasıl korkutuyorsa bilen biliyordur. ben dobrayımdır rızkımı veren Allah, korkum bir tek Allah'adır. ben hakikati konuşmaktan hiçbir zaman çekinmem birilerinin oyununa çomak sokmayayım da demem. Neysem oyum ibrahim bey. Anadolu çocuğu ve Müslüman olmak bunu yapmayı gerektirir 😊❤️

      Sil
  18. Bu kutsal mesleğe kendini adayan öğretmenletimşzin önünü açmak, ellerinden adilce tutmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle bu insanları hayata küstürmek demek çocukların yetiştirilmesine darbe yapmak demek aslında. sonuçta çocukarımız hocalarımıza emanet

      Sil
  19. tebrik ederim, böyle önemli bir konuya değindiğin hem de tam bam telinden eleştirebildiğin için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim hakikatı her zaman olduğu gibi yazmaya çalışıyorum 😊

      Sil
  20. aynen gerektiğinden fazla öğretmen yetiştiriliyor diyelim her yıl ülkeye 10 öğretmen gerekiyorsa türkiye genelinde öğretmenlik okuması için 50 öğrenci almak çok yanlış sonra bu 50 öğrenciden 10 tanesi öğretmen oluyor 40 tanesi boşta

    YanıtlaSil
  21. Bu ülkedeki ahbap - çavuş ilişkisi bitmeden bir yerlere gelemeyiz!

    YanıtlaSil