PARASI OLAN DOKTORA YAPIYOR !


  Hani bir tabir vardır ya balık baştan kokar diye gerçekten çok doğru bir söz atalarımız biliyormuş da biz bilememişiz. Tabi ki de bilemedik! herkes bir şeyleri biliyor ve yapıyor olsaydı güzel ülkem şuanda ne kadar harika bir yer olurdu tahmin bile edemiyorum.



Ben her zaman insan yetiştirmeye önem veren ve "bireyler düzelirse dünya düzelir" diyen birisiyim. Düne kadar yüksek lisanstır doktoradır tez yazmaktır biraz bunlarla ilgileniyordum. Karşıma tevafuktur bir haber çıktı. Neymiş efendim kalitesine göre 3 bin ile 20 bin TL arasında tez ücretleri varmış siz para veriyorsunuz başkaları sizin adınıza tez yazıp veriyormuş. Çok güzel değil mi? 


Başta da dedim ya balık baştan kokar işte türkiyedeki eğitimin neden yerlerde olduğu belli oldu. Hani çoğumuz üniversite okurken "bu nasıl hoca olmuş ben bundan iyi anlatırım" demişsinizdir. Meğer belkide bu tarz hocalar bu şekilde doktoralarını tamamladılar tez yazdırdılar. Tez yazdırmak o kadar talep görüyor olacak ki yılda 150 milyon liralık bir pazar olmuş haberimiz yokmuş.


Daha adam tez yazamıyor gelmiş bana hocalık yapacak sonra da kalite beklenecek öğrenciden daha okuldaki öğretmen sahtekarlıkla gelmiş o konuma bu adamın kime ne katkısı olabilir. Birazdan bu tez fiyatlarını anlatan kişinin cümlelerini paylaşacağım hemde fiyat veren bu kişi tez savunma jürisi !
Hem tezi yazmak için para alıyor hem de kendisi onaylıyor büyük ihtimalle de  " Aaaaa bu ne kadar harika bir tez" diyerek onaylıyordur :)

Olay haber kanalından bir kişi para karşılığı tez yazan birilerini internette buluyor. Arıyor ve yetkili kişiyle konuşuyorlar:
Haberci kendisini Kadir has üniversitesinde "yüksek medya" alanında yüksek lisans tezi için fiyat bilgisi istiyor. Yetkili ise kendisinin de doktor unvanına sahip bir akademisyen olduğunu belirterek "Ben de tez savunma jürisinde yer alan biriyim. Sekiz yıldır bu işi yapıyorum. İstediğiniz tezi yedi bin lira karşılığında yazarız” diyor. Hatta tez yasılmasını isteyen kişilerin %70 tıp öğrencilerinin olduğunu ve tıp tezlerinin yazım zorluklarını şu sözlerle anlatıyor: "Tıp tezi yazmak daha kolaydır zira yoruma açık değildir. ‘Literatür böyle diyor' der geçeriz.

Fiyatlandırmaların okullara göre değiştiğini de belirterek Üsküdar Üniversitesi'nden gelinmiş olması durumunda yedi bin liralık fiyatın dört bine ineceğini belirtiyor. Fiyat farkının sebebini ise şu iddiayla açıklıyor: "Kadir Has, Üsküdar ya da Nişantaşı kadar rahat bir okul değil. Bu okullar için hazırlanacak tez daha az vaktimizi alır.”

Akademisyen, ODTÜ, Boğaziçi, Sabancı ve Koç gibi üniversitelerin öğrencilerinde en fazla iki ya da üç talep geldiğini de söylüyor. (Bakın çalışan adamın hali başka helal olsun ODTÜ, Boğaziçi, Sabancı ve Koç gibi üniversitelerimize) Bu üniversiteler için istenen fiyatınsa çok yüksek olduğunu belirtiyor zira hazırlanacak tezlerin çok daha titiz olması gerekiyor.


Parayla tez yazımını "Fatura kesip vergi veriyorum. İllegal değil, sadece etik dışıdır” diyerek özetleyen işletme yetkilisine, haberci para verip hazırlatacağı tezin jüri tarafından anlaşılıp anlaşılmayacağını da sorduğunda şu yanıtı alınıyor: "Ben de jüride bulunuyorum ve genellikle eleştiren taraf rolünü üstleniyorum. Jüride danışman hocanın arkadaşları olur. Biri karşı çıkar, danışman tezi savunur, diğeri de pasta yemek için oradadır.” İnşallah yapılan bu sahtekarlıkları "çok adaletli olan mahkemelerimiz" sayesinde bu kişilere ceza verilir de yediği pastanın tadını unuttururlar inşallah.

Üsküdar üniversitesinin bu yetkili tarafından eziklenmesinden rahatsız olacaklarki Üsküdar Üniversitesi Yardımcı Rektörü Prof. Sevil Atasoy, "bugüne dek başkası tarafından yazılmış bir tezle karşılaşmadıklarını" söylemiş. Komedi gerçekten adam 4 bin liraya Üsküdara tez yolladık diyor Üsküdar Üniversitesi Yardımcı Rektörü ise karşılaşmadık böyle bir şeyle diyor. Sanırsam uyan da balığa gidelim sözü tam bu durumlar için söyleniyordu: :))

Velhasılıkelam ülkemiz çok yakında muasır medeniyetler seviyesinin üstüne çıkacak bu insanlar sayesinde. Daha çok yorum yapmayacağım söz sizde tansiyonum çıktı :) sinirden gülüyorum.
Ar-themes Logo

KONULOJİ

LÜTFEN BİZİ SOSYAL MEDYADAN TAKİP ETMEYİ VE DEĞERLİ YORUMLARINIZI PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN İYİ GÜNLER DİLERİM ^_^

8 yorum:

  1. Cok dogru yazdiklarin
    Ne hale geldik

    YanıtlaSil
  2. Çıkar ilişkileri bu konuda da kendini gösteriyor maalesef

    YanıtlaSil
  3. Böyle kisiler mesleginde ne kadar basarili olur ki 🙄

    YanıtlaSil
  4. her yerde parayı veren düdüğü çalıyor.

    YanıtlaSil
  5. Balık baştan kokar deyimine ekleme yapmak istiyorum.
    Balığın tüm gövdesi kokar, ancak ağzı açık olduğu için pis kokular en kolay ve çok ağızdan çıkar.

    Zira balığın tüm gövdesi, özellikle yeme- içme, yani sindirim organları, çürüyünce, koku ne yapsın?

    Balık ortadan çürümeye kokmaya ortadan başlar, fakat koku baştan çıkar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yazdığınızdan bir şeyler anlıyorum ama tam emin değilim söylemek istediğinizi daha da detaylandırır mısınız?

      Sil
  6. geldiğimiz nokta işte bu maalsef..emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil